A Gayatri a hinduizmus nagyra becsült mantrája, melyet Védák, az ember legősibb szentirata őriz.
Nevét a Gayatra versmértékről kapta.
Spirituális Fény
 mantrájának is szokták nevezni, ugyanis gyógyítja 
testet, a lelketés 
megvilágítja az értelmet.
A mantra aktiválja a csakrákat és összekapcsolja őket a létezés hét nagy spirituális birodalmával.
Feltölti elménket, szívünket és lelkünket a spirituális fény energiájával.

Ebben a mantrában Savitr-t, a dévát hívják segítségül, akit gyakran Savitrinek (Brahman felesége) szólítanak – többek
között a mantrát emiatt Savitri mantrának is szokták nevezni. Savitri valójában a Gayatri másik neve, mint ahogyan Sarasvati is.


Tehát Gayatrinak valójában három neve van: 
Gayatri az érzékek, 
Savitri az életerő (Prana), 
Sarasvati az Igazság jelképe.
Ők hárman mindenkiben jelen vannak, és szimbolizálják a gondolat, a szó és a tett tisztaságát.


Gayatri Istennő
 eredetileg a mantra megszemélyesítése, aki
Véda Matának tekinthető, azaz minden Véda anyjának,
Brahman hitvesének és minden tünemény mögött meghúzódó
végső
és változatlan igazságnak.
A hinduk azonban nem csak istennőnek tekintik, hanem Brahman női jellegét is látják benne. 
Gayatri Brahman minden tünékeny jellemzőjét egyesíti,
beleértve a múltat, a jelent és a jövőt, valamint a létezés három birodalmát, a Bhur a földi sík (Bhu loka), Bhuva az asztrál sík (Bhuva loka) és Svah a mennyei sík (Swarga loka).


A spirituális öntudatra ébredtek
 és akik megerősödtek a magasabb szintű tudatosságban, testüket elhagyva egy magasabb szintű birodalomba kerülnek.
Azok, akik anyagi gondolkodásúak, azon a szinten maradnak, amely közel van az anyagi világhoz, csak nem tudnak feljebb
jutni.
Ha nem vizsgázol jól, ha nem jól teszed a dolgaidat, akkor alacsonyabb osztályokban maradsz!
A Gayatri széles körben idézett mantra a védikus irodalomban
és néhány közismert klasszikus hindu szövegben.
A mantra fontos része az 
Upanaya ceremóniának (férfiak felszentelése), és mondogatása sok Brahmin férfinak a napi rituáléjához tartozik. A modern hindu reform mozgalom a nők körében is lehetővé tette a mantra gyakorlását, így manapság
már az egész társadalomban használatos.
Egyetemes Ima, mert bárki, bárhol, bármikor ismételheti a fizikai és spirituális jóléte érdekében.
Ez a mantra az összes dimenziót felölelimaga a tisztelet, Isten minden teremtménybeli megnyilvánulásának.

“Om 
Bhur Bhuva Svah 
Tat Savitur Varenyam 
Bhargo Devasya Dhimahi”

Om
A Három Világot beragyogó Legfelsőbb Fény
Világítsa meg tudatunkat és
Irányítsa értelmünket az Erényesség útjára!

Gayatri Mantra értelmezése, három részre lehet osztani:

Az istenimádat mindhárom alkotóeleme megtalálható benne dicsőítés, meditáció és az ima.
Az első kilenc szó az Isteni megnyilvánulásokat jelöli.

Om’ a Legfőbb Úr (Para Brahman)
‘Bhur’ a földi sík (Bhu loka),
‘Bhuva’ az asztrál sík (Bhuva loka)
‘Svah’ a mennyei sík (Swarga loka)
‘Tat’ a legfelsőbb Lélek (Paramatma), Isten (Brahman)
‘Savitur’ – AZ, amiből született
‘Varenyam’ jelenti az imádatot
‘Bhargo’ – fénymely bölcsességgel ruház felelveszi a tisztátalanságot és isteni jellegű,
‘Devasya’ – Istenhez hasonlót jelent
‘Dhimahi’ – pedig azt, hogy meditálok.

Ezek jelentése, hogy meditálok mindezen szépséges Isteni minőségeken.

“Dhiya Yo Nah Prachodayat” 
jelentése
– Értelem, ami minket megvilágosít.


A ‘Gayatri Mantra’ többezer éves és az idők folyamán sok-sok ember ismételtemelynek energiája a kozmoszban van.
Ma, amikor ismételgetjük
ezt a mantrát,
 
valójában ráhangolódunk 
azoknak az embereknek az energiájára, 
akik energiát fektettek 
a mantra 
éneklésébe.